VW WaterCooler Club!

 
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
Pages: [1] 2 3 ... 276   Go Down
  Print  
Author Topic: Anything about TD/TDI  (Read 1651286 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
KoNsHaRa
Staff
What da F Member
*****
Offline Offline

Posts: 19580



Email
« on: April 26, 2010, 12:30:25 PM »

หลังจากที่ลองไล่อ่านกระทู้เก่าๆแล้วก็เห็นว่ามีแฟนๆ TDI
อยู่ไม่น้อยเลยในเวบบอร์ดแห่งนี้ เลยคิดว่าน่าจะมีกระทู้
ที่รวบรวมข้อมูลเกี่ยวกับ TDI เอาไว้ให้ค้นหาข้อมูลกันสะดวก
โดยไม่ต้องไปไล่หาจากกระทู้เก่าๆ

ใครมีอะไรเกี่ยวกับ TDI เชิญที่กระทู้นี้เลยจ้า
ขอเริ่มก่อนนะ จัดเวบศูนย์รวมข้อมูลเกี่ยวกับ TDI
ไปก่อน 1 อันข้อมูลเพียบลองเข้าไปดูกันได้เลย

http://www.tdiclub.com/

B5.5 TDI  FAQ/DIY ต่างๆเพียบ
http://www.myturbodiesel.com/forum/f5/2004-2005-vw-passat-tdi-faq-diy-list-1832/

กระทู้ข้อมูลสำคัญๆ

เบอร์หัวฉีด PD
http://www.vwwatercoolerclub.com/webboard/index.php?topic=11055.4350
Glow plug system
http://www.vwwatercoolerclub.com/webboard/index.php?topic=11055.4275
FWD - ZFO1E code DQS ratio
http://www.vwwatercoolerclub.com/webboard/index.php?topic=11055.4125
Compressor แอร์ของ TDI ที่พาร์ท 8D0 260 805 J
http://www.vwwatercoolerclub.com/webboard/index.php?topic=11055.4075
5HP-19FL Valve Body Rebuild
http://www.vwwatercoolerclub.com/webboard/index.php?topic=11055.3950
B5.5 BC Sport coilover spring rate
http://www.vwwatercoolerclub.com/webboard/index.php?topic=11055.3775
bypass ปั๊มติ๊ก กับเปลี่ยนลูกลอยรถ TDI
http://www.vwwatercoolerclub.com/webboard/index.php?topic=11055.3250
MagnaFlow CAT
http://www.vwwatercoolerclub.com/webboard/index.php?topic=11055.2125
AAZ  (1.9l td)  Injection Pump Timing
http://www.vwwatercoolerclub.com/webboard/index.php?topic=11055.3100
EuroIV ของบางจาก
http://www.vwwatercoolerclub.com/webboard/index.php?topic=11055.2575
CETANE
http://www.vwwatercoolerclub.com/webboard/index.php?topic=11055.2550
Recalibrating the EGR System
http://www.vwwatercoolerclub.com/webboard/index.php?topic=11055.2500
"A Guide To Deciphering Garrett’s New “GT” Model Numbers
http://www.vwwatercoolerclub.com/webboard/index.php?topic=11055.2425
Turbo Identification
http://www.vwwatercoolerclub.com/webboard/index.php?topic=11055.1025
FMIC
http://www.vwwatercoolerclub.com/webboard/index.php?topic=11055.1700
http://www.vwwatercoolerclub.com/webboard/index.php?topic=11055.2250
How to - Diesel Purge
http://www.vwwatercoolerclub.com/webboard/index.php?topic=11055.2100
TDI bore-stroke
http://www.vwwatercoolerclub.com/webboard/index.php?topic=11055.1825
เบอร์หลอดไฟ B5.5
http://www.vwwatercoolerclub.com/webboard/index.php?topic=11055.1225
B5-B5.5 engine code
http://www.vwwatercoolerclub.com/webboard/index.php?topic=11055.1000

« Last Edit: August 25, 2012, 09:34:13 PM by KoNsHaRa » Logged

wasting money on VW since 1995.
biggysmall
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 705


« Reply #1 on: April 26, 2010, 05:11:46 PM »

มารายงานตัวคนแรกครับ

อยากให้แนะนำ shock up หน่อยครับ ให้น้อง VW passat tdi อยากได้แนวนุ่มหนึบไม่แพงมาก แนะนำเป็นยี่ห้อไหนครับ

เพราะว่าอยากจะเปลี่ยน mag และโหลดลงนิดๆ น่ะครับ ไม่ให้กระด้างมากไป  04
Logged
KoNsHaRa
Staff
What da F Member
*****
Offline Offline

Posts: 19580



Email
« Reply #2 on: April 27, 2010, 09:15:36 AM »

KW V1 ก็เหลือๆแล้วครับสําหรับขับทุกวัน
Logged

wasting money on VW since 1995.
biggysmall
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 705


« Reply #3 on: April 27, 2010, 11:53:56 AM »

หาซื้อได้ที่ไหนครับผม แล้วราคาเท่าไหร่เอ่ย  24
Logged
KoNsHaRa
Staff
What da F Member
*****
Offline Offline

Posts: 19580



Email
« Reply #4 on: April 27, 2010, 12:01:54 PM »

รู้สึกว่าตัวแทนจําหน่ายเค้าเคยลงกระทู้ไว้ในห้องซื้อขายนะครับ
ต้องตามหาดู แต่ร้านเค้าอยู่บน ถ.งามวงศ์วาน
Logged

wasting money on VW since 1995.
biggysmall
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 705


« Reply #5 on: April 27, 2010, 12:31:07 PM »

ขอบคุณครับพี่ใกล้ที่ทำงานเลย
Logged
KoNsHaRa
Staff
What da F Member
*****
Offline Offline

Posts: 19580



Email
« Reply #6 on: April 27, 2010, 01:13:11 PM »

จัดไปที่นี่เลยครับ

http://www.euromotive.co.th/

นี่ catalog ของปี 2010 โหลดไปดูกันตามสบาย

http://www.kw-suspensions.eu/pdf/KWsuspensions-Quickfinder-DE-2010.pdf
« Last Edit: April 27, 2010, 01:18:10 PM by KoNsHaRa » Logged

wasting money on VW since 1995.
golfjae
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 3958



Email
« Reply #7 on: April 29, 2010, 10:43:42 PM »

บ้านเรา TDi  ยังน้อยมากเลยทำให้อะหลั่ยราคาแพง เมืองนอกรถใช้ TDi วิ่งกันเกลื่อนเมืองทั้งรถเก๋งเล็ก เก๋งใหญ่ โดยเฉพาะ Golf, Audi ทั้งที่น้ำมันดีเซลบ้านเขาแพงกว่าน้ำมันเบนซินซะอีก  29
Logged
KoNsHaRa
Staff
What da F Member
*****
Offline Offline

Posts: 19580



Email
« Reply #8 on: May 03, 2010, 10:42:54 PM »

เครื่อง TDI ใช้นํามัน BioDiesel ได้รึป่าวครับ
มีใครเคยลองแล้วรึยัง พอดีอ่านจากในเวบเมืองนอก
มีหลายคนเลยที่แนะนําให้ผสม BioDiesel ลงไปกับ
นํามัน Diesel ธรรมดา
"I use biodiesel as an additive as it got better ratings than most of the commercial fuel lubricants (see threads here), and will mix it into every tank like an additive when I can only get ULSD."



* chart.jpg (174.53 KB, 600x440 - viewed 13295 times.)
« Last Edit: May 03, 2010, 10:47:13 PM by KoNsHaRa » Logged

wasting money on VW since 1995.
biggysmall
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 705


« Reply #9 on: May 03, 2010, 11:15:28 PM »

ผมเติม B5 อ่ะครับก็ ok นะครับ
Logged
Aq
Staff
What da F Member
*****
Offline Offline

Posts: 20379


Passat B1, Jetta Mk3, Passat B5.5


« Reply #10 on: May 04, 2010, 10:10:26 AM »

ผมเติม v-power diesel ครับ
แต่มันก็เป็น bio เหมือนกันนะ เติมแล้วรถวิ่งดีจิงๆ
Logged

visit my gallery
vwc | aq photo
passat vr6
Full Member
***
Offline Offline

Posts: 132


Email
« Reply #11 on: May 04, 2010, 08:11:06 PM »

เคยเติมนะครับใช้ได้สบายแต่ขับสู้ดีเซล b2 ไม่ได้ครับ b5จะขับหน่วงกว่านิดหน่อย แต่ถูกกว่านิดหน่อยแต่ใช้ b5แล้วควันจะเยอะและกินมีกลิ่นเหม็นกว่าครับ 3-1
Logged
chsaran
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 1563



« Reply #12 on: May 11, 2010, 12:04:27 AM »

เคยเติมนะครับใช้ได้สบายแต่ขับสู้ดีเซล b2 ไม่ได้ครับ b5จะขับหน่วงกว่านิดหน่อย แต่ถูกกว่านิดหน่อยแต่ใช้ b5แล้วควันจะเยอะและกินมีกลิ่นเหม็นกว่าครับ 3-1

เห็นด้วยยครับ สรุปจ่ายแพงกว่านิดนึง จะได้ลดควันดำ ฮ่าๆ
Logged

I'm Lovin' it
golfjae
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 3958



Email
« Reply #13 on: May 11, 2010, 10:23:19 AM »

ถือคติ รถสีดำ ควันก็ต้องดำตาม  63 63
กลับไปใช้ B2  หรือตังค์เยอะหน่อยก็ v power  เหอะครับ 
เดี๋ยวเพื่อน ๆ จะเรียก ไอ้ตูดหมึก 29
Logged
KoNsHaRa
Staff
What da F Member
*****
Offline Offline

Posts: 19580



Email
« Reply #14 on: May 11, 2010, 10:44:55 AM »

มีใครเคยเล่นกับระบบนี้บ้างไหม
หรือมีเพื่อนใครเคยใช้ระบบนี้
เห็นว่าน่าสนใจเอามาลองใช้
สําหรับสภาพอากาศร้อนนรก
ในประเทศไทย
นี่รายละเอียดคร่าวๆ

Stage-1 Boost Coolers suppress detonation, so more power-producing boost and timing can be utilized. Water, with its high latent heat of vaporization, cools the intake charge and combustion. Methanol cools the charge and combustion, but also acts like an extremely high-octane fuel (some researchers claim as high as 120 octane) and adds more oxygen to combustion. These systems contain everything needed to start making big HP!

    * Increased Boost, Supressed Detonation!!
      - Build More Boost When You Need It!
    * The Benefits of an Intercooler at Half The Cost!!!
      - More Money For More Mods!
    * Increased Horsepower and Torque!
      - Power There When You Absolutely Need It.
    * Allows You To Safely Run Extra Horsepower!!
      - Lower Those E.G.T.'s With Ease.

นี่คลิปลองตามไปดูกัน

http://www.youtube.com/watch?v=6vTxQGHtM-w&feature=player_embedded

แต่ราคาก็ใช้ย่อยอยู่นะ $500 ยังไม่รวมภาษีและค่าขนส่ง
Logged

wasting money on VW since 1995.
KoNsHaRa
Staff
What da F Member
*****
Offline Offline

Posts: 19580



Email
« Reply #15 on: May 19, 2010, 11:46:45 AM »

ใครรู้บ้างว่ารหัสเครื่อง TDI ของ Passat B5.5 aka 3BG
คือตัวไหนครับ BEW BHW BRM
Logged

wasting money on VW since 1995.
พ.ต.ร.ล.
Staff
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 1853


Variant 1.9 TD + SAAB TE 05

tong2fast@hotmail.com
Email
« Reply #16 on: May 19, 2010, 01:03:50 PM »

น้ำ Methanol กำลังฮิต ติดในกระบะบ้านเราเลยพี่แก่ เคลมไว้ไม่ต่ำกว่า 40 แรงม้า
Logged

When I die, I will go to hell because I've spent my time in heaven
KoNsHaRa
Staff
What da F Member
*****
Offline Offline

Posts: 19580



Email
« Reply #17 on: May 19, 2010, 01:10:33 PM »

ลองกันไม๊ละ  55
Logged

wasting money on VW since 1995.
พ.ต.ร.ล.
Staff
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 1853


Variant 1.9 TD + SAAB TE 05

tong2fast@hotmail.com
Email
« Reply #18 on: May 19, 2010, 01:15:57 PM »

ว่าอยู่ แต่ไม่commonrail ใช้ได้ป่าวไม่รุ
Logged

When I die, I will go to hell because I've spent my time in heaven
KoNsHaRa
Staff
What da F Member
*****
Offline Offline

Posts: 19580



Email
« Reply #19 on: May 19, 2010, 01:27:03 PM »

หาข้อมูลให้ชัวก่อนดีกว่า
ที่เมกาเค้าเล่นกับระบบนี้มานานมากแล้ว
ทั้งรถเครื่องเบนซินและดีเซล
ในเมืองไทยไม่รู้ว่าที่ไหนทําชัวสุดกับระบบนี้
Logged

wasting money on VW since 1995.
grefis
Sr. Member
****
Offline Offline

Posts: 269


« Reply #20 on: May 19, 2010, 01:35:26 PM »

 43
Logged
KoNsHaRa
Staff
What da F Member
*****
Offline Offline

Posts: 19580



Email
« Reply #21 on: May 20, 2010, 02:19:08 PM »

AEM Water/Methanol kit


http://www.aemelectronics.com/water-methanol-injection-kits-23/water-methanol-kits-for-diesel-engines-52/

 
Logged

wasting money on VW since 1995.
พ.ต.ร.ล.
Staff
Hero Member
*****
Offline Offline

Posts: 1853


Variant 1.9 TD + SAAB TE 05

tong2fast@hotmail.com
Email
« Reply #22 on: May 20, 2010, 11:38:01 PM »

ไอ้น้ำเมทานอลจะไปช่วยในเรื่องความเย็นของมวลอากาศในท่ออินเทคหรือป่าว ถ้าอากาศเย็นลงก็น่าจะทำให้มีความหนาแน่นของมวลอากาศเข้าห้องเผาไหม้ในอัตราที่มากว่าเดิมหรือป่าว เดาจากภาพ ถูกปะพี่แก่
Logged

When I die, I will go to hell because I've spent my time in heaven
KoNsHaRa
Staff
What da F Member
*****
Offline Offline

Posts: 19580



Email
« Reply #23 on: May 21, 2010, 07:27:26 AM »

ถูกกกกกก ทุกข้อ
อากาศเย็น=แรงม้ามาเต็มๆ
อย่างที่มันควรจะเป็น
Logged

wasting money on VW since 1995.
KoNsHaRa
Staff
What da F Member
*****
Offline Offline

Posts: 19580



Email
« Reply #24 on: May 26, 2010, 11:36:16 AM »

Diesel 101:

Some diesel facts:

    * Fuel passes through the injector jets at speeds of nearly 1500 miles per hour (2400 km/h)
    * Fuel is injected into the combustion chamber in less than 1.5 ms, about as long as a camera flashes.
    * The smallest quantity of fuel injected is one cubic millimetre, about the same volume as the head of a pin.
    * If the crankshaft of a six-cylinder engine is turning at 4500 rpm, the injection system has to control and deliver 225 injection cycles per second.
    * On a demonstration drive, a Volkswagen 1-litre diesel-powered car used only 0.89 litres of fuel per 100 kilometres
    * In Europe, sales of diesel-powered cars overtook petrol cars at the end of 2006
 
Logged

wasting money on VW since 1995.
Pages: [1] 2 3 ... 276   Go Up
  Print  
 
Jump to: